
قصة احبك بصمت
الفصل الرابع4
بقلم ياسمين عادل
روز /................سارة /يعني سكتي
روز ساكته ومش قادرة تتكلم حاسه انها اتجمدت في مكانها مش عارفه تمشي ولا تتكلم ولا تعمل اي حاجه
سارة /انتي كويسه ياروز
روز /هه ااأا اا ..لا اه اا
سارة /هههههههه طب ممكن تهدي
روز بغضب /انا عاديه وهاديه انتي بتضحكي ع ايه
سارة /شكلك غريب غريب وباين عليكي قوي
روز /ولا باين ولا حاجه انا بس اتصدمت من طريقه تفكيرك
سارة /انا بحب وعارفه يعني ايه حب وازاي اعرف اللي قدامي بيحب ولا لأ
روز //سارة افهمي انا....
سارة مقاطعه لها /اسمعيني كويس ياروز اولا انا مبحبش زياد زي ماانتي فاكرة انا متقدملي شخص وهايخطبني في الاجازه .. بس انا صعبان عليا انتي وزياد .. وهو كمان بيحبك اوووووي
روز /كمان . هههههههههه
مش ممكن انتي متعرفيش زياد كويس
سارة /انا عارفه بقولك ايه وعارفه انك مش مصدقه بس انتوا الاتنين مش حاسيين انكوا بتحبوا بعض لانكوا طول الوقت قدام بعض
مجربتوش تبعدوا او ان اي حد يبقي مع حد تاني
اوعي.. اوعي تسمحي لنفسك انها تضيع حب عمر من ايديها صدقيني وثقي ف كلامي قبل ما الوقت يفوت و........
طب خلاص قفلي ع الكلام زياد جاي علينا
زياد /انتوا قاعدين لحد دلوقتي ليه يابنات
سارة /اصل ما كنش جاي لينا نوم قولنا ندردش شويه
روز /.........
زياد /مالك ياروز بتبصيلي كده ليه وشك مش طبيعي
سارة بخبث /وانت عرفت منين ان وشها مش طبيعي
زياد /ههههههه عيب يابنتي دي زوزتي تربية ايديا
سارة /مممممم بجد ؟
روز /انا تعبانه هاقوم انام
سارة /وانا كمان
زياد /طب اطلعوا يلا
لم تنام روز تلك الليله واخذت تفكر بعمق فهي لم تنظر لزياد انه حبيب كانت تنظر اليه وكأنه الاب والاخ اللذان تفتقدهم وتشعر الامان معه هو فقط دون غيره ايعقل ان يكون هذا هو الحب
معقول طب ازاي وهو كمان عمري مافكرت انه ممكن يحبني طب لو مبيحبنيش ليه بيعاملني كده زياد طول عمرة بتاع بنات بس كان دايما يقولي انتي حاجه تانيه
انتي مش زي اي واحده
طب كان بيقولي كده ليه ؟ صحيح بيحبني
طب معقول انا بحبه... لا خلاص انا هتجنن مش قادرة...
وظلت روز هكذا حتي غلبها النوم
وفي الصباح
روز نازله ع السلم وشافت سارة قاعده تحت وراحت عليها ع طول
روز /سارة .. سارة
سارة /طب قولي صباح الخير مع ان مش باين عليكي انك نمتي خالص
روز /لا لا ابدا نمت كويس بس عايزه منك طلب ممكن الكلام اللي قولتيه امبارح متكلميش فيه مع اي حد
سارة /اكيد ياقمر بس....
روز /من غير بس اكيد اللي قولتيه مش صحيح
سارة /انا عملت اللي عليا وانتي حرة بس مترجعيش تندمي ياروز
ع البحر ........
زياد /مش هتنزلي الميا ياروز
روز صامته وتكتفي بالنظر لعينيه مباشرة وكأنها تحاول اكتشاف ما ان يحبها ام لا
زياد ملوحا بيديه /هاااااااي انتي روحتي فين
روز /هه معاك معاك
زياد /لااااا دي انتي وراكي حاجه بقي
روز /ههه لا ابدا بس عايزه اركب معاك اليخت يازيزو
سارة /ايووووووووا بقي
ملك /اشمعني انتي بقي يازوزو
روز /متغاظه ليه ياحقوده
وتعالت الاصوات بالضحك والمرح
زياد /انتي تأمري يازوزتي ثانيه واحده بس اجيب المفاتيح واجي
ساره غامسه لروز /ياعم مين قدم
روز /هههههه خلاص بقي فضحتينا خلاص
رجع زياد لروز واخدها وراحوا يركبوا اليخت
روز /اوبااااا هاطلع ازاي بقي
زياد ثواني هاطلع واطلعلك
وصعد زياد ومد يديه لروز وتشبست بيديه وصعدت
روز /ميرسي
زياد /سبحان مغير الاحوال روز بتقولي انا ميرسي
يابنتي ده انا كنت بتحايل عليكي تشكريني عههههههههههههه
روز /هههههه ياغلاستك طب يلا
وانطلقوا حتي وصلوا لعرض البحر
روز /كفايه كده يازياد دخلنا جوه قوي
زياد /متخفيش وانا معاكي
روز /.........
اكتفت للنظر اليه ومراقبته من بعيد والنظر لكل حركاته
ثم اتجهت للامام وحاولت ان تمد ايديها لتلامس البحر ولكن صرخ بها زياد لانها كادت ان تقع
زياد /رووووووووووووز
واتجه اليها سريعا وشدها من يديها وجذبها اليه حتي اصبحت داخل احضانه
وتنظر لعينه مباشرة حتي شعر زياد ايضا بشئ مختلف يلامس قلبه
روز / هه سوري ماخدتش بالي
وكانت روز تترقب رد فعل زياد وانه سوف يغضب ويعلي صوته
ولكن الغريب انه صمت مع ابتسامته الخفيفه التي تكشف عن غمازتيه وقال /ولايهمك بس خلي بالك عشان خاطري
روز بابتسامه /حاضر
وبعد قضاء وقت ليس بقصير في عرض البحر عادوا للشاليه
باسم /ياااااااه لسه بدري يازوز
زياد /بس يابيسو هههههه
ملك /ماليش دعوة بكرة تاخدنا احنا كمان بقي
زياد /حاضر يالوكه انتي تؤمري
خلصوا عشان نتغدا ونطلع نلعب.....هنلعب...
سارة /يابني ماتنطق هنلعب ايه
زياد /هنلعب كوووووووووورة
روز /بس انا معرفش العب كوره
زياد /انتي كده كده هاتبقي ف فريقي
ملك /اشمعنا بقي روز ف فريقك وانا كمان
لميا /ااااااه انتوا هاتعملوا روباطيه علينا بقي
محمد /عيب عليكوا ده احنا معاكوا
انا وباسم وملك فريق
وزياد وروز ولميا فريق وسارة هي الحكم
الجميع (اوك )
وبدأوا ينظموا نفسهم ويلعبوا كتيييييييير قوي ويضحكوا ويهزروا لحد ماةتعبوا وناموا كلهم ع الارض جمب بعض ف الجنينه وكل واحد بيفكر في حاله
اللي بيحب واللي مش عارف بيحب ولا لا واللي داخل ع حب واللي بيفكر ف مستقبله وهو عنده رقم واحد وعدي يوم والتاني وروز كل يوم بيكبر جواها احساس غريب مش عارفه هو ايه وزياد احساسه متلخبط ومش فاهم اي حاجه وسارة محاولتش تتدخل واكتفت بالمراقبه لكنها اتاكدت انها صح
روز /زيزو بما ان النهارده اخر يوم ممكن نروح نتمشي ع البحر وتجيبلي ايس كريم بقي و...
زياد /ايييييييييوووووووووه كملي كملي اصل انا شغال عند جناب السيييياده امريني يافندم
روز مصطنعه الزعل /اخس عليك يازوز
زياد /هههههههه خلاص خلاص متكشريش احسن بيبقي شكلك حلو اوي وانتي مكشرة
روز /ههههههههه طب انا هطلع البس
زياد /طب وانا مستنيكي
في مكان تاني
رفعت /ايه رايك يااشرف ف كلامي
اشرف /ازاي بس يابابا انت عارف ان زياد مش هايرضي يتجوز ابدا بالطريقه دي
رفعت /اخوك مش هايبطل صياعه ولف ورا البنات الا لما يتجوز
اشرف /بس......
رفعت /اسمع كلامي وخليك ف صفي انا عايزك معايا عشان لو بقيت ف صفه هو هايستقوي بيك وانا مش عايز ده يحصل
اشرف /طب مين العروسه اللي انت اخترتها
رفعت /مش هتصدق
يارا بنت دكتور شوكت اللي كليه الطب
يعني اخوك مش هايبقي عنده رفض انا عارف زوؤه والبنت بسم الله ما شاء الله زي القمر يبقي عايزين ايه تاني
اشرف /مممم انا كده اضمن ليك انه هايوافق وانا هعرف اقنعه خصوصا لو روز كمان اقنعته معانا انت عارف روز ايه بالنسبه لزياد
رفعت /يبقي كده تمام قوي
تعليقات
إرسال تعليق
مرحب بكم في مدونة معرض الرويات نتمنه لكم قراء ممتعه اترك5 تعليق ليصلك كل جديد