قصة احبك بصمت
الفصل الثالث3
بقلم ياسمين عادل
انصرف الجميع للتحضير للرحله وعدت الايامينده زياد ع روز من البلكونه
روز /ايه يازيزو عامل ايه
زياد /عامل كويس الحمد لله تعالي ننزل
نجيب الحاجات اللي ناقصه عشان مسافرين الصيح
روز /اوك هنزل لجدو اقوله
زياد /تمام يازوزتي
ونزلوا يشترو الحاجات اللي ناقصه وبعد ما خلصوا
روز /اااااه حرام عليك رجلي كفايه كده
زياد /معلش خلاص خلصنا ياخسارة كنت هاعزمك ع ايس كريم بس شكلك تعبتي اروحك بقي
روز /هاااااا لالا انا كويسه خالص اهو يلا هاتلي ايس كريم وشيكولاته وعايزه شيبسي كمان
زياد /اييه ايه حيلك انتي جايه تحققي احلامك هنا ولا ايه
روز /هههههههه طب يلا عشان نخلص ونروح عايزه انام شويه قبل السفر
زياد /طيب يلا يازوزة
في الصباح.......
زياد / يلا اركبي ياروز وهناخد معانا سارة
باسم /طيب وانا هاخد معايا ملك ولميا في عربيتي
ملك /تمام يلا بينا
وفي الطريق لم يصمت الجميع عن الضحك والهزار وحس الفكاهه حتي وصلوا للشاليه الخاص بزياد في الساحل
سارة /الله المنظر هنا جناااان
زياد بخبث /دي اقل حاجه ياسوسو
لميا /انا عايزة اروح البحر بقي
محمد /ايه ياجماعه هاتريحوا ولا نطلع ع البحر انا عن نفسي هاموت وانزل الميا وحشاني موووت
روز /وانا كمان عايزه اروح
زياد /طيب يلا ياجماعه كله يطلع حاجته واجهزو وننزل ع طول
وذهب الجميع عشان يحضروا حاجاتهم وينزلوا وبالفعل كلهم جهزوا وفضلو مستنين روز
ولما نزلت
ملك /اوبااااااا شكلها ليلتك مش معديه يازوزو
باسم /هههههههع ربنا يستر
وينظر زياد لاتجاه روز ليتفاجأ
زياد /الله الله ايه اللي انتي لبساه ده ياانسه
لميا /هههههههههههههه احم سوري ياجماعه
روز /ماله يازياد
زياد بنبره حاده /هو ايه اللي ماله ياهانم اييييييه ده
روز /ده هوت شورت وبدي
زياد /حد قالك اني اعمي ومش شايف ولا مش عارف اسمه ماانا عارف انه زفت
انتي فاكرة اني هاطلعك تمشي قدامك الناس كده بالمنظر ده ان شاء الله
روز بصوت طفولي /ايه بقي يازوز ماهو حلو اهو
زياد وقد استشاط غضبا /اسمعي ياحيلة جدك يااما هاتطلعي تلبسي حاجه عدله يامفيش مرواح ف حته واقعدي بقي استنينا لما نيجي
روز / هاااا وعلي ايه هاطلع اتنيل
زياد/بتقولي اييبييه
روز /ولا حاجه
وبعد بضع دقائق نزلت روز مرتديه بنطلون برموده بعد الركبه وتي شيرت عليه القطه كيتي
روز /هه حلو ولا
زياد /اهو احسن من اللي قبله ياهانم
وانصرفوا كلهم بااتجاه البحر
سارة / اوووو منظر جميل جدا
باسم /انا نازل ياجماعه مين نازل
لميا وملك ومحمد / انااااا
زياد /اكيد نازل
روز /خلاص انا هقعد شويه هنا مش عايزه انزل
ملك /ليه يازوزه
زياد /في حاجه ياروز
روز /لا واللهي بس ماليش نفس
زياد /طب هنزل شويه وارجعلك ع طول
يلا ياجماعه
ونزلوا كلهم وفضلت روز قاعده وحاطه الهاند فري ومندمجه مع الاغاني لحد ماجه عليها شخص من بعيد
....... /القمر قاعد لوحده ليه
لاحظت روز وجود شخص مجهول وبيكلمها لكنها تجاهلته وعملت نفسها مش شايفاه مما استفز الشاب ونزع الهاند فري من اذنها
روز /انت اتجننت ولا ايه
....../طب صوتك حلو اووووي لا مش عايزه تردي عليا
روز /لو ممشيتش من هنا انا هالم عليك الناس وانا اللي معايا هايعرفوا يلموك
وكان يراقب الموقف زياد وعندما لمح الشاب وملامح وجه روز الغير مبشرة خرج من الميا باقصي سرعه ووقف امام هذا الشخص وامسك به من تي شيرته
زياد /عايز ايه ياقمور
..... /وانت مالك انت ياعسل
زياد /مالي ونص دي تبعي امشي بقي بدل ما اوريك النحل بما بيتلم ع العسل
...... /يامي يامي خوفت
مش تقولي انك مش فاضيه بدل ما تعملي فيها...
ولم يكمل جملته حتي تفاجأ بلكمه في غايه القوة علي وجهه تسقطه ارضا وانهال عليه باللكمات والضرب
روز /يازياد خلاص خلاااااااااص هايموت ف ايدح
وجاء باسم ومحمد في اللحظه المناسبه والا لكان الوضع اصبح اكثر صعوبه
وانصرف الشاب وهو يلهث مسرعا
زياد /ممشيتيش ليه بدل ما وقفتي وقعدتي تاخدي وتدي ف الكلام وواحد .... زي ده يقول عليكي كده
روز بعيون دامعه /وانا مالي انا اللي قولتله...
زياد /ولا مالك ولا مالي اتفضلي قدامي عشان نمشي
باسم /مابراحه ياعم في ايه هي ذنبها ايه
ملك /خلاص يازياد هي مالهاش دعوة
زياد /خلاص ياجماعه خلاص عن اذنكوا . اتفضلي معايا
وانصرفوا وقرر الجميع الانصراف ايضا
وكان هناك من يراقب المشهد ويحلله من بعد وهي (ساااااااارة)
روز في غرفتها تبكي ويدخل عليها زياد /انتي بتعيطي ليه طيب
روز /.............
زياد /طب خلاص متعيطيش انا اسف محبش اشوفك بتعيطي
روز /انت زعقتلي ليه وانا مالي انا ....
زياد / شششششششش خلاص حقك عليا انا بس كنت متعصب
ومسح بيديه دموعها من ع جبينها
روز /خلاص مش زعلانه بس جعانه
زياد / طب يلا هانروح نتغدي
وخرج الجميع للغداء وما زالت سارة تتابع المواقف والكلام والهزار بين زياد وروز حتي اكتشفت النتجيه وقررت الافصاح بها....
والجميع روحوا وكانوا مهلكين من التعب وناموا كلهم ما عدا سارة اللي كانت ف الجنينه
ونزلت روز عشان تشرب للتفاجأ بسارة في الجنينه وتذهب اليها
روز /ياسوسو قاعده لوحدك ليه ؟
سارة /ايه اللي مصحيكي دلوقتي بس يازوزو
روز /كنت عطشانه ونزلت اشرب
سارة /طب كويس كنت عايزاكي ف موضوع
روز وهي تجلس /خير ياقمر في ايه
سارة /انتي مرتبطه ؟
روز /هههههه لا ليه جايبالي عريس
سارة /هههه ياريت كان عندي اخ بس لا للاسف
روز /لا مش مرتبطه ياستي
سارة/طب وزياد ؟؟؟؟؟؟
روز /ماله زياد ده اخويا وصاحبي وجاري وصديقي
سارة /متاكده من الكلام ده
روز وقد بدات تشعر بشي ما غريب /انتي عايزه ترتبطي بزياد وشايفاني هابقي عقبه ف سكتك ؟
سارة /بالعكس... زياد صديق جدع جداااا لا اكثر
روز /امال ايه الكلام الغريب ده
سارة /انا اكتشفت حاجه مهمه جدا النهارده ولازم تعرفيها زي مانا عرفتها
روز بقلق /في ايه ياسارة قلقتيني
ساره /انتي بتحبي زياد
روز /....................

تعليقات
إرسال تعليق
مرحب بكم في مدونة معرض الرويات نتمنه لكم قراء ممتعه اترك5 تعليق ليصلك كل جديد